Anja Rubik SEXEDPL

SEXEDPL. Rozmowy Anji Rubik o dojrzewaniu, miłości i seksie

19 września był przełomowym dniem dla edukacji seksualnej w Polsce. Ruszyła sprzedaż książki „SEXEDPL”, która stanowczo chce wyelimować seks z tematów tabu. Wraz z premierą, Anja Rubik – pomysłodawczyni i twórczyni projektu, otworzyła pop-up szkołę. Jej celem jest przekazanie nastolatkom ogromnej dawki wiedzy na temat świadomości seksualnej. Jaki jest program? To głównie warsztaty, wykłady i pokazy filmów. Co więcej są prowadzone przez lekarzy, pedagogów, seksuologów, edukatorów i edukatorki.

SEXEDPL

Fundacja #sexedpl powstała w odpowiedzi na lukę w wiedzy polskiej młodzieży w różnych aspektach edukacji seksualnej. W rezultacie połączenie popkultury i wielu dziedzin sztuki angażuje społeczeństwo, w dużej mierze skupiając się na młodzieży i rodzicach. Co ważne, porusza m.in. tematy samoakceptacji, STI, antykoncepcji, przerywania ciąży i świadomej zgody.

Kampania #SEXEDPL

W minionym roku Polska topmodelka stworzyła kampanię #SEXEDPL i zaprosiła do niej znane osobowości ze świata kina, muzyki i kultury m.in. Macieja Stuhra, Magdalenę Cielecką, Roberta Biedronia, Monikę Brodkę i Dorotę Masłowską. W krótkich filmach mówiły o dojrzewaniu, miłości, seksie i zdrowiu, a ponadto o swoich doświadczeniach. Czyli krótko mówiąc o tym, czego nie dowiecie się z edukacji seksualnej w polskich szkołach.

 

W książce znajduje się osiemnaście rozmów z kilkunastoma ekspertkami i ekspertami, których Anja Rubik otwarcie pyta o wszystko, co w polskim społeczeństwie często kategoryzowane jest jako tabu.

Książka „#SEXEDPL” wyjściowo kosztować będzie jedynie 19,99 złotych, tak, by była osiągalna i dostępna dla jak największego grona odbiorców. Tak niska cena wynika z non profitowego charakteru publikacji. Anja Rubik i Wydawnictwo W.A.B. zrezygnowali z zysków ze sprzedaży książki, które zostaną przekazane na rzecz Fundacji #SEXEDPL.