cykl wywiadów Fu-Ku Concept Store

Projektant tygodnia- Horror!Horror!

2b62f0d1f6aeaa69135da2bb722c812b8ddf7cdd_horror
 ***
Jesteśmy marką autorską, idziemy swoją drogą nie uznając kompromisów. Nie staramy się podłączać pod obowiązujące trendy. Tworzymy ubrania dla kobiet, które chcą elegancji i komfortu ale jednocześnie lubią eksperymentować, bawić się konwencjami, czują się nieco dziewczęce w swojej kobiecości.

 logo hh
1. Skąd pomysł na markę? Idea marki oraz krótka historia.
Horror!Horror! powstał z potrzeby noszenia rzeczy, które chciałam mieć w swojej szafie a nie mogłam znaleźć w sklepach. Uświadomiło mi to istnienie luki na rynku i faktu, że kobiety szukają ubrań nawiązujących do klasyki ale jednocześnie współczesnych i nieco buntowniczych. Od początku istnienia marki bardzo dbam o jakość swoich rzeczy, wszystkie modele szyte są w Polsce, pracujemy na włoskich tkaninach. Chcę żeby moje ubrania były ponadczasowe i były noszone dłużej niż jeden sezon. Marka powstała w 2012 roku, w Warszawie.
2. Co jest dla Ciebie największą inspiracją na co dzień?
Fascynuje mnie świat rzeczy prawdziwych, kiedy produkcja nie odbywała się jeszcze na masową skalę, a produkowane dobra nie były jednorazowego użytku.  Z punktu widzenia mody, za bardzo inspirujący uważam okres pomiędzy latami 50ymi i 70ymi dwudziestego wieku. Moda z początku tego okresu jest bardzo kobieca, szykowna, zachwyca kompletnością stylizacji. Lata 60 i 70e to z kolei okres buntu, poszukiwań i indywidualizmu. Myślę, że te dwa nurty świetnie opisują ducha mojej marki. Uwielbiam gwiazdy starego Hollywood, ich naturalną elegancję i zmysłowość ale podglądam też dzisiejszą ulicę i współczesne dziewczyny noszące się nonszalancko, swobodnie miksujące tendencje, eksperymentujące z trendami.
3. Czy uważasz, że polski rynek mody daje dużą możliwość rozwoju dla twórcy?
Polski rynek modowy dynamicznie się rozwija, jednak ma swoje ograniczenia. Sądzę, że zbyt mało w nim różnorodności i indywidualizmu. I to zarówno po stronie projektantów jak i klientów. Problemem są też niestety ograniczenia budżetowe i oczekiwanie, że ubranie szyte w Polsce, w krótkich seriach z gatunkowych materiałów będzie kosztować tyle co sieciówka. Dlatego, moim zdaniem, bardzo ważna jest rozpoznawalność i tożsamość marki oraz konsekwencja w ich budowaniu. To pozwala docierać do klientek, które doceniają nasz styl i jakość, i chętnie do nas wracają.
4. Moda to dla Ciebie zawód czy sposób na życie?
Nie oddzielam tych rzeczy, uważam że praca powinna wynikać z pasji. Taki stan rzeczy to dla mnie idealna i naturalna kombinacja – praca powinna być nie tylko źródłem zarobkowania, ale również dziełem twojego życia, czymś z czym się utożsamiasz i z czego możesz być dumna. Cały czas pracuję nad tym żeby ta magiczna kombinacja działała,  a każdy kolejny krok do przodu daje mi ogromną radość, satysfakcję i wiarę, że to co robię ma sens.
hh2
5. Moda wyszła z pasji tworzenia, czy kształciłeś/aś się w tym kierunku?
Jestem magistrem ekonomii i projektanckim samoukiem 🙂 Z modą jestem związana ponad 10 lat i od początku mojej drogi zawodowej wybór tej konkretnej branży był całkowicie świadomy. W tym czasie pracowałam dla dużych międzynarodowych koncernów, topowych polskich projektantów, stylizowałam sesje modowe i reklamowe, pracowałam przy pokazach… Zdobyłam ogromną wiedzę i doświadczenie, i w pewnym momencie poczułam, że chciałabym spróbować swoich sił jako projektantka.

6. Dlaczego Twoja marka? (czym zachęciłabyś przyszłego Klienta do zakupu właśnie Twojego projektu, czym on się wyróżnia)

Zacznijmy od nazwy, na pewno bardzo nas wyróżnia i w pierwszym kontakcie często wywołuje konsternację ,) Moim zamierzeniem nie było szokowanie – nazwa nawiązuje do mojej ulubionej książki i filmu. Jesteśmy marką autorską, idziemy swoją drogą nie uznając kompromisów. Nie staramy się podłączać pod obowiązujące trendy. Tworzymy ubrania dla kobiet, które chcą elegancji i komfortu ale jednocześnie lubią eksperymentować, bawić się konwencjami, czują się nieco dziewczęce w swojej kobiecości.

7. Projektant też człowiek… 🙂 – Twoja największa “wpadka” modowa?

W tym momencie nie przychodzi mi do głowy żaden konkret, ale na pewno zdarzyła się niejednokrotnie ,)
8. Ostatnio przeczytana książka i obejrzany film?
Jestem w trakcie oglądania serialu HBO “Foo Fighters – Sonic Highways”.
Czytam “Zanim Cię znajdę” Johna Irvinga  ((potworna dłużyzna ,)).
hh
Dokończ zdania:

Styl to... odbicie osobowości, indywidualizmu i podejścia do życia.

Twoje motto życiowe… wierz w siebie i nigdy się nie poddawaj –  banał, ale  prawdziwy.

Twój codzienny rytuał to…. wspólny posiłek, codzienna dawka sportowych endorfin, telefon do mamy.

Twoja stolica mody to... Paryż i Nowy Jork.

Projektant, który Cię inspiruje to… Isabel Marant, Miuccia Prada dla Miu Miu i Jack McCollough & Lazaro Hernandez dla Proenza Schouler.

Twój nałóg to... .nic strasznego, ale zachowam go dla siebie ,)

Nie wyobrażam sobie życia bez… rodziny, przyjaciół, zwierzaków, podróży i słońca.

Jedno życzenie do złotej rybki to… nielimitowana dawka szczęścia.

Największe modowe faux pas to… noszenie podróbek, naturalnych futer i wieczorowych kreacji uszytych z dresówki.

 

Aktorka Agata Trzebuchowska na rozdaniu Złotych Globów w sukience projektu Horror!Horror!

zlote-globy-2015-pawel-pawlikowski-i-agata-trzebuchowska-fot-east-news

(Złote Globy 2015: Paweł Pawlikowski i Agata Trzebuchowska, fot. East News, źródło: www.elle.pl)Pozostałe zdjęcia pochodzą z archiwum Projektantki.

Zapraszamy również do działu naszego bloga- INSPIRACJE —> Sea Story Campaign,  gdzie znajdziecie najnowszą kampanię Horror!Horror!