Wodoodporne plecaki z papieru Jadczyk

Wodoodporne plecaki z papieru Jadczyk

Wodoodporne plecaki z papieru istnieją! Jadczyk to marka stworzona przez młodą projektantkę – Zuzannę Jadczyk. Do swoich projektów używa głównie wodoodpornego papieru, który jest ciekawą alternatywą dla zwyczajnych plecaków.

Alicja Mękarska: Czym jest Jadczyk?

Zuzanna Jadczyk: JADCZYK to młoda marka sygnowana moim nazwiskiem. Zrodziła się niespełna rok temu w głowie studentki, która chce tworzyć coś autorskiego. Plecaki to twór, który daje mi satysfakcję oraz mnóstwo inspiracji.

Co ukształtowało estetykę Twoich projektów?

Myślę, że chęć zrobienia czegoś innego. Zaczęło mnie denerwować i nudzić to co jest dostępne, modne i oklepane.

Postanowiłam zaryzykować i zaufać swoim pomysłom. Wszystkie projekty rodzą się w mojej głowie a potem konfrontują z klientem. To bardzo motywujące kiedy ten odbiór jest tak pozytywny. Chęć do pracy rośnie oraz wiara we własną artystyczno-designerską wizję marki.

Skąd pomysł na tak oryginalny materiał?

Wodoodporny papier staje się coraz bardziej popularny. Pomysł zrodził się kompletnie z przypadku, a ponoć takie są najlepsze. Znalazłam ten materiał szukając inspiracji do stworzenia projektu na uczelnie. Kolejny krok to już tylko chęć rozwinięcia tego dalej. Aktualnie pracuję nad testowaniem tego materiału aby wydobyć z niego więcej. Planuję wprowadzić również inne nietypowe zastosowania różnych tworzyw.

Wodoodporne plecaki z papieru to nowość na rynku

Czy nie bałaś się, że przez to mogą się one nie przyjąć? Czy ich produkcja wiąże się z jakimiś trudnościami? 

Odpowiadając na pytanie związane z produkcją to faktycznie trzeba mieć na uwadze to że to najzwyczajniej w świecie jest papier. Wiąże się to między innymi z tym, że nie każdy projekt da się z niego wykonać. Ten materiał jest dość sztywny natomiast wraz z czasem użytkowania mięknie. Ważne jest to aby przewidzieć jak papier zachowa się i tak dostosować projekt. To właśnie sprawia, że każdy plecak poddaje na początku testom aby stwierdzić czy dany rodzaj papieru można zastosować do danej realizacji.

Jeżeli chodzi o moich odbiorców, to faktycznie bałam się przez moment, że to się nie przyjmie, że wodoodporny papier ich odstraszy. Natomiast kompletnie się to nie sprawdziło. Ludzie zaczęli się interesować czym są moje plecaki i zakochali się w tym naturalnym materiale. W moim asortymencie będzie natomiast można kupić wyroby nie tylko z papieru ale także z normalnych tworzyw. Dlatego każdy może znaleźć coś dla siebie.

Czym twoje projekty wyróżniają się na tle innych produktów z wodoodpornego papieru ?

Na to pytanie nie ma chyba dobrej odpowiedzi albo przynajmniej nie ja powinnam na nie odpowiedzieć. Wydaje mi się, że moim kluczem jest to, aby zawsze być wierna swoim projektom. Głęboko w to wierzę, że ludzie też je pokochają albo chociaż polubią. Mam wizję na swoje plecaki i inne produkty i nie chciałabym tracić czasu, aby regularnie upewniać się czy moje projekty się czymś wyróżniają. Kiedy ludzie mają pomysł na siebie zawsze się czymś wyróżnią.

Do kogo trafiają projekty JADCZYK?

Nad tym zastanawiałam się już na początku tworzenia marki. Przecież każdy plan biznesowy opiera się na określeniu grupy odbiorców. Postanowiłam jednak pozostać w duchu, że projektuję najzwyczajniej w świecie to, czego sama też użyję i będę to nosić.

Moje projekty są jak ja, zatem zgaduję, że do osób podobnych do mnie w jakimś względzie. Wiek jest nieważny, chciałabym trafić do ludzi kreatywnych, chcących poznać polskich projektantów, doceniających oryginalność, chcących czegoś więcej, niezadowalających się tym co każdy może mieć zatem do osób doceniających takich ludzi jak ja.

Twoje największe zawodowe marzenie?

Marzę o pokazie mody swoich projektów oraz o tym, by mieć kiedyś swój duży sklep stacjonarny. Chciałabym rozwinąć swoją markę tak, aby kiedyś, któryś z moich projektów był klasykiem.

Więcej na stronie www marki >>

Rozmawiała Alicja Mękarska